موارد مهم در خرید دیزل ژنراتور کارکرده

موارد مهم در خرید دیزل ژنراتور کارکرده

Comments off

دیزل ژنراتور کارکرده یکی از مهم ترین قسمت های صنایع نوپا به حساب می آید چون با صرف کمترین هزینه می توان آن را تهیه کرد. حال چه بسیار صنایع نوپایی هستن که به دلیل محدودیت در منابع مالی تمایل به استفاده از دیزل ژنراتور دست دوم دارند. چرا که با هزینه ای بسیار پایین تر می توانند کاربری تقریبا یکسانی را از این محصول ببرند و نیروی مورد نظر خود را تأمین نمایند. البته خرید دستگاه های کارکرده همیشه با ریسک همراه بوده و در زمینه دستگاه های گران مثل دیزل ژنراتور دست دوم و دیزل ژنراتور کارکرده این ریسک بسیار بیشتر خواهد بود. چه بسا یک سهل انگاری باعث شود که هزینه ای سرسام آور برای صاحب صنعت مربوطه به بار آورد. البته یکی از راه های دیگر نیز در این باب، اجاره دیزل ژنراتور نیز می باشد.

ما در مجموعه دیزل خاورنو خیال این دسته از صنایع کوچک را نیز راحت کرده ایم.
برای این منظور با تماس با مشاورین دیزل خاور نو، به شما در انتخاب بهترین موارد دست دوم موجود در مجموعه دیزل خاور نو مشاوره می دهند.

اولین قدم در انتخاب دیزل ژنراتور کارکرده، محاسبه اوج پیک مصرف توسط کارشناس خبره می باشد. چه بسا کوتاهی در انتخاب صحیح دیزل ژنراتور کار کرده منجر به خرابی و خسارت دیزل ژنراتور گردد لذا مهمترین هدف از محاسبه توان مصرفی، رسیدن به عدد درست برای انتخاب ژنراتور است. چون اگر ژنراتور را کوچکتر از توان مورد نیاز خریداری کنیم عملاً نیازمان برطرف نمی شود و از طرفی نمی توانیم توان همان دستگاه را نیز بیشتر کنیم. حال اگر ژنراتور بزرگ تر بگیریم، هزینه اضافه کرده ایم و باید هزینه سوخت و اصطهلاک بیشتری را بپردازیم.

در تعیین توان خرید باید به میزان اوج آمپر مصرفی، ارتفاع از سطح دریا، منطقه معتدل یا گرمسیری، نوع مصرف کننده ها، کار دائم یا در شرایط اضطراری ژنراتور مذکور توجه کرد.

بعد از انتخاب توان مناسب نوبت برند مناسب می باشد. خریدار دیزل ژنراتور باید بداند در ایران شرکت ها، به دلیل تحریم ها موجود نمایندگی فعال نداشته پس برندهایی که لوازم یدکی آنها مستقیم از نمایندگی تأمین نمی شود شامل هزینه های زیاد و زمان طولانی در جهت تأمین لوازم یدکی می باشند پس می بایست برندی را انتخاب کنید که درچار مشکل در تأمین قطعات لوازم یدکی و تعمیرکار و مکانیک دیزل و ژنراتور آن نشوید.

اگرچه مانند خرید ماشین دست دوم، اکثر دیزل ژنراتورهای دست دوم معمولاً قابل اعتماد هستند لیکن قضاوت در مورد چگونگی استفاده و نگهداری دستگاه دیزل ژنراتور توسط مالک قبلی آن کاری دشوار است. از این رو دانستن یکسری نکات کلیدی در مورد دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم که قبلا متعلق به شرکت دیگری بوده، از اهمیت برخوردار است. دیزل خاورنو این چهار مورد کلیدی که باید قبل از خرید یک دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم به دقت بررسی کنید به شرح ذیل توصیه می کند.

1- فروشنده دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم:

اینکه دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم خود را از چه کسی و از کجا خریداری می کنید امری بسیار مهم است که بر اساس آن می توانید از دیزل ژنراتور دست دوم خود توقع یک کار کرد خوب را داشته باشید. دیزل ژنراتورهای ماشین آلات پیچیده ای هستند که برای استفاده بهینه از آنها نیازمند یک برنامه سرویس نگهداری و آزمایشات منظم توسط مهندسین معتبر می باشیم.

ما اکیداً توصیه می کنیم فروشنده ای را انتخاب کنید که درک کاملی از دیزل ژنراتورها داشته و ضمناً سابقه اثبات شده مثبت و درخشانی در فروش انواع دیزل ژنراتورهای دست دوم و آکبند داشته باشد. این اطمینان که فروشنده قبل از فروش دیزل ژنراتور دست دوم، آنرا به طور کامل بررسی کرده اند امری مهم می باشد. دیزل ژنراتور دست دوم نامناسب می تواند هزینه بالایی برای خریدار ایجاد کند و لذا مهم است که خریدار دیزل ژنراتور دست دوم از حرفه ای بودن وسلامت کاری فروشنده اطمینان حاصل کند.

2- اعتبار سازنده دیزل ژنراتور:

توصیه می شود هنگام خرید یک دیزل ژنراتور دست دوم، از تاریخچه و شهرت تولیدکننده دیزل ژنراتور مطلع باشید. ناگفته نماند که تا حد امکان از خرید دیزل ژنراتورهای دست دوم تولید کنندگان و کوپله کاران که دارای سابقه بدی در بازار صنعتی می باشند، اجتناب کنید. بهتر است که در گام اول برای آرامش خاطر خود دیزل ژنراتورهای دست دوم با برند معتبر نظیر دیزل ژنراتور دست دوم ولوو پنتا و یا دیزل ژنراتور کامینز دست دوم را که توسط تولید کنندگان و شرکت های معتبر و قابل اعتماد کوپله شده اند را انتخاب نمائید.

3- سال ساخت، ساعت کار و نوع استفاده از دیزل ژنراتور دست دوم:

یکی از اولین مواردی که باید در مورد دیزل ژنراتور دست دوم مورد علاقه شما برای خرید بررسی گردد، زمان کار (ساعت کار)، سال ساخت و نوع استفاده و کاربری دستگاه می باشد. دقیقاً مانند اتومبیل ها، بیشتر دیزل ژنراتورها دارای ساعت کار می باشند که به شما می گوید دستگاه چند ساعت کارکرده است. همچنین دانستن اینکه دستگاه دیزل ژنراتور برای چه چیزی و چه کاری مورد استفاده قرار گرفته است مهم می باشد. آیا از دستگاه دیزل ژنراتور بصورت دائم کار استفاده میشده و یا منبع تأمین برق اضطراری در زمان قطع برق شبکه بوده است.

دیزل ژنراتورهایی که بصورت اضطراری و آماده به کار جهت پشتیبان مورد استفاده قرار می گرفته اند، معمولاً بهتر نگهداری شده و در شرایط بهتری نسبت به دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم که هموراه و هر روزه برای تامین برق پروژه مورد استفاده قرار می گرفته، می باشند . لذا تاریخچه کاری دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

4- بازدید چشمی و بررسی ظاهری دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم:

اگرچه خریداران عادی از تجربه کافی برای بازرسی ظاهری دستگاه دیزل ژنراتور کارکرده برخوردار نیستند ولی توصیه می گردد از کارشناسان ماهر و با تجربه بخواهید که تمام اجزای مکانیکی دیزل ژنراتور کارکرده را از نظر میزان کارکرد و خرابی ظاهری و خصوصاً وجود ترک و یا خوردگی مورد بررسی قرار دهند. سپس هر قسمت از دیزل ژنراتور دست دوم که به نظر می رسد مشکل دارد باید جایگزین شود. از آنجائیکه آزمایش سایش یاتاقان ها دشوار می باشد لذا پیشنهاد می گردد که یاتاقان ها نیز تعویض گردند و بهتر است بدون توجه به عملکرد یا وضعیت آنها، آنها را جایگزین کنید.

مجموعه دیزل خاورنو، ارائه کننده انواع دیزل ژنراتور دست دوم سالم و استاندارد پیشنهاد می کند قبل از خرید دیزل ژنراتور دست دوم از مشورت و نظرات کارشناسان این مجموعه بصورت رایگان بهره مند شوید.