فروش دیزل ژنراتور

پیش از ارائه خدمات فروش دیزل ژنراتور، از حسن توجه شما برای خرید دیزل ژنراتور از شرکت خاور نو کمال تشکر را داریم.

فروش دیزل ژنراتور

دغدغه اولیه خریدار دیزل ژنراتور

همیشه بهترین و مناسب ترین انتخاب، کار راحت و آسانی نیست. به خصوص اگر مسئول فنی برای تأمین برق تأسیسات باشید. عدم انتخاب مناسب مولد برق همانند دیزل ژنراتور می تواند خسارت های جبران ناپذیری را برای سازمان به ارمغان آورد. تنوع توان های دیزل ژنراتور کار را برای خریداران راحت تر کرده است. از جمله:

  • دیزل با توان 1 تا 20 کیلو ولت آمپر (KVA) جهت منازل، مراکز فروش و ادارات
  • ژنراتور با توان 5 مگاوات جهت ایستگاههای کوچک
  • دیزل با توان 3300KVA/3.3MVA جهت مجتمع های اداری بزرگ و کارخانه ها

شایان ذکر است که شرکت دیزل خاور نو هم اکنون با 15 سال تجربه در همه توان ها از رنج 70KVA تا 5000KVA فروش دیزل ژنراتور را با بهترین قیمت و کیفیت به مشتریان خود ارائه می دهد.

در این بین اولین نکته در انتخاب دیزل ژنراتور تعریف کاربرد آن در سازمان است. صرفاً به دنبال ارزان ترین و یا راحت ترین گزینه در معیارهای خود نباشید.

فاکتور های اساسی در انتخاب دیزل ژنراتور

 بار الکتریکی مصرفی، گام اول در انتخاب دیزل ژنراتور

هدف از این گام دست یافتن به یک مقدار عددی تا حدودی دقیق برای محاسبه توان الکتریکی ژنراتور می باشد.

چنانچه میزان بار مصرفی را به درستی محاسبه نکرده باشید، نیاز واقعی برآورده نخواهد شد و برای تعویض آن متحمل هزینه های گزافی خواهید شد.

میزان بار الکتریکی مصرفی که به دسته های سه فاز و تک فاز تقسیم بندی شده است، به شرح زیر است:

  • ساختمان مسکونی مانند موتور آسانسور (سه فاز)
  • الکترو پمپ های سیستم آبرسانی و آتش نشانی (تک فاز / سه فاز)
  • لامپ های سیستم روشنایی (تک فاز)
  • مصارف داخلی آپارتمان مانند یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و ظرف شویی و… (تک فاز)
  • واحدهای صنعتی (تک فاز/سه فاز)
  • الکترو پمپ ها (تک فاز/ سه فاز)
  • دستگاه های جوشکاری (تک فاز / سه فاز)

 

 گام دوم، انتخاب مناسب دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها بر حسب کاربرد و عملکرد معمولا در سه دسته و نوع ساخته و طراحی می شوند که برای خرید دیزل ژنراتور باید توجه کرد که موارد مصرفی ما چیست؟

  1. دائم کار: همان طور که از اسم آن مشخص است برای استفاده دائم طراحی شده اند مانند دیتا سنترها که در طول شبانه روز قطعی ندارند.
  2. اضطراری: در زمان قطعی برق به عنوان پشتیبان وارد مدار شده و به طور موقت و با حداکثر توان، برق مورد نیاز سیستم را تامین خواهد کرد مانند برق اضطراری اماکن اداری و تجاری و مسکونی سطح کشور
  3. پرایم: همان ویژگی اضطراری را دارد ولی به گونه ای طراحی شده که زمان بیشتری از ژنراتور اضطراری برای ما تولید برق می کند و برای مکان هایی که قطعی زیاد برق دارند استفاده می کنند.
  4. چند منظوره: توصیه می‌شود برای کاربردهای با رویکرد اقتصادی از این نوع مولدها استفاده نشود.

حجم باک، گام سوم در انتخاب دیزل ژنراتور

شاید برایتان جالب باشد اما حجم باک دیزل را هم باید مدنظر قرار دهید. ژنراتور در صورت کار مداوم حداقل 8 تا 10 ساعت یکبار سوخت باک خود را مصرف می کند. چنانچه تعداد دفعات سوخت گیری دیزل برای شما حائز اهمیت است یک دیزل ژنراتور با باک بزرگتر را سفارش دهید.

عوامل موثر در قیمت دیزل ژنراتور

افزایش نرخ ارز و واردتی بودن دیزل ژنراتور باعث شده است قیمت ها نیز افزایش پیدا کند. در این بین عوامل زیر تأثیر بسزایی در نرخ فروش دیزل ژنراتور دارد.

موتور دیزل ژنراتور

موتور دیزل ژنراتور از مهم ترین بخش دیزل می باشد بنابراین بیش از نیمی از قیمت محصول را به خود اختصاص می دهد. عوامل تفکیک کردن موتور دیزل را می توان در توان، شرکت سازنده و حتی کشور خلاصه کرد. نقش کشور در این میان زمانی خود نمایی می کند که برخی از برندهای معروف در چندین کشور مختلف، کارخانه های متعددی را احداث کرده اند.

معروف ترین شرکت های سازنده موتور دیزل ژنراتور در بازار ایران

 

  • پرکینز انگلستان (Perkinz)
  • کامینز امریکا (Cummins)
  • ولوو سوئد

این نکته را در نظر داشته باشید که خرید دیزل ژنراتور با موتور کامینز دقت بیشتری را می خواهد، زیرا بسیاری از ژنراتورهای موجود در بازار از تولیدات ساخت کارخانه چین و هند آن کمپانی هستند.

ژنراتور

ژنراتور استمفورد انگلستان، ژانراتور لوری سومر فرانسه و ژنراتورهای مکالته ایتالیا برندهای معروف در بازار ایران هستند. در میان این برندها قیمت ژنراتور های استمفورد و لوری سومر معمولاً بالاتر از سایر برندها می باشد.

 تابلو کنترل

تابلو کنترل، از اجزای اصلی و مهم هر دیزل ژنراتور می باشد. تفاوت قیمت هر تابلو کنترل بسته به نوع آن یعنی دستی، اتوماتیک و یا پارالل بودن و همچنین کیفیت و برند قطعات و لوازم آن خواهد بود. این تفاوت قیمت می تواند تا چندین میلیون نیز متغیر باشد.

کمپانی های معروف و صاحب بازار در زمینه تابلو کنترل

  • Datakom ترکیه
  • DeepSea انگلستان
  • ComAp چک

توجه داشته باشید که متأسفانه قطعات غیراصلی (چینی) برخی از شرکت های معتبر هم در بازار موجود است. خرید از یک شرکت معتبر در این جا خود را نشان می دهد.

 کانوپی سایلنت

کانوپی هم به عنوان صداگیر و هم محافظ دیزل در مقابل گرد و خاک مورد استفاده قرار می گیرد که البته در تمامی برندها وجود ندارد. عوامل تأثیر گذار در قیمت گذاری کانوپی را در گزینه های ذیل می توانید مشاهده کنید:

  • نوع رنگ کانوپی و اجزای آن
  • کیفیت عایق های صوتی جذب کننده صدا
  • داشتن طراحی مناسب برای مقاومت در برابر باران و نفوذ گرد و غبار
  • نوع و ضخامت ورق به کار رفته
  • دسترسی آسان جهت سرویس، نگهداری و خدمات تعمیر
  • استفاده از نوار دور درب برای وکیوم کردن آن

 

 خدمات پس از فروش شرکت

هر چه خدمات و پشتیبانی یک شرکت بهتر و عالی تر باشد قطعاً قیمت آن محصول نیز بیشتر خواهد بود. این مسئله را می توان از اینجا بهتر درک کرد که با وجود اینکه کیفیت بسیار بالای ژنراتور لوری سومر در مقایسه با ژنراتور استمفورد قابل لمس است اما خدمات ضعیف خدمات پس از فروش باعث کمرنگ جلوه دادن آن در بازار فروش شده است.

برای خرید و فروش دیزل ژنراتور صنعتی یا تجاری باید به چه نکاتی توجه نمود؟

اگر قصد خرید و فروش دیزل ژنراتور دارید باید در هنگام انتخاب دستگاه مورد نیاز خود به چند نکته مهم توجه فرمایید.

برند و نام شرکت تولید کننده

هنگام خرید و فروش دیزل ژنراتور باید به نام تجاری یا صنعتی تولید کننده این دستگاه توجه نمایید. چرا که مجموعه ها و کارخانه های صاحب نام و مشهور محصولات با کیفیتی تولید نموده و در اختیار مشتری ها قرار می دهند. همچنین برندهای معتبر برای حفظ شهرت و اعتبار خود همواره با ارائه گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش در تلاش هستند تا نظر مخاطبان را به سمت خود سوق دهند.

توجه به جزئیات تجهیزات و قطعاتی که در طراحی و تولید دیزل ژنراتور استفاده شده است

در هنگام خرید باید به برچسب روی ژنراتور توجه کنید، این برچسب حاوی اطلاعات دقیقی در مورد تجهیزات برقی استفاده شده در طراحی دستگاه است. بنابراین خریداران هنگام توجه به این برچسب اطلاعات دقیقی از تولید کنندگان، سال ساخت و مدل ژنراتور به دست می آورند.

 مقدار بازدهی یک دیزل ژنراتور

مقدار بازدهی و راندمان یک  ژنراتور به وضعیت تجهیزات و توان دستگاه بستگی دارد تا بتوان از آن در  شرایط مورد نظر استفاده کرد.  اگر در هنگام خرید به توان و قدرت ژنراتور توجه نکنید در مدت بسیار کوتاهی با مشکلاتی همچون خرابی و اتصال دستگاه مواجه خواهید شد.

از یک کارشناس کمک بخواهید

برای اینکه بتوانید ژنراتور بهتر و مطابق نیاز خود را خریداری کنید، بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بخواهید. چرا که ممکن است به خاطر برنامه کاربردی مدنظر خود مجبور شوید یک دیزل ژنراتور خاصی خریداری نماید. به همین خاطر شاید مجبور شوید  قیمت دلار بالایی پرداخت کنید تا  یک ژنراتور قوی و خاص برای شما تهیه و تامین گردد.

 خدمات پس از فروش

ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر از سوی نمایندگی های رسمی تولید کنندگان ژنراتور های صنعتی نگرانی های شما را بابت سرویس و نگهداری دستگاه برطرف می کند . در صورتی که  دستگاه مورد نظر شما از خدمات پس از فروش خوبی برخوردار باشد، شما در مورد استفاده از تکنسین های متخصص ، تامین قطعات و لوازم یدکی نگرانی خاصی نخواهید داشت.

چگونه ژنراتور خود را بفروشیم

برخی از افراد به دنبال خرید و فروش دیزل ژنراتور دست دوم هستند تا از این دستگاه در  صنعت مورد نظر خود استفاده نمایند. بنابراین در هنگام خرید ژنراتور دست دوم باید به مباحث زیر توجه کنید.

  • kVA ژنراتور
  • سال ساخت و ساعات کار
  • ساخت موتور
  • مکان استفاده شده از دستگاه ( آیا این مجموعه در داخل / خارج از منزل / محدودیت در حرکت استفاده شده است.)
  • اگر قصد خرید آنلاین دارید حتما چند عکس واضح از ابعاد مختلف ژنراتور درخواست نمایید.
  • ساعت دویدن.
  • سازنده موتور و شماره سریال
  • سازنده دینام و شماره سریال
  • یک عکس واضح از ژنراتور با نشان دهنده صفحه سریال.
  • سابقه خدمات ژنراتور

سخن پایانی

شرکت دیزل ژنراتور خاور نو از شما خریدار محترم تقاضا دارد که قبل از خرید دیزل ژنراتور، تأمین کننده آن را از نظر دانش فنی و داشتن توانایی تأمین قطعات یدکی اصلی و انجام تعمیرات اساسی حتما بسنجید. چنانچه نیاز به مشاوره رایگان و یا راهنمایی بیشتر در این زمینه دارید، گروه تخصصی دیزل ژنراتور خاور نو در ساعات اداری در خدمت شما مشتریان محترم خواهد بود. ضمناً برای اطلاع از قیمت های فروش دیزل ژنراتور می توانید با مدیران مجموعه در تماس باشید.

سوالات متداول

هنگام خرید ژنراتورهای صنعتی از کدام مارک ها درخواست کنیم؟

در هنگام خرید و فروش دیزل ژنراتور های مختلف می توانید به سراغ برند های صاحب نام این حوزه همچون کوهلر، کامینز، المپیکی، کاتولایت، واکشا و… بروید.

کدام ژنراتور ها در صنایع مختلف کاربرد دارند؟

غالبا ژنراتورهای 20 کیلووات و 5 مگاوات (مگاوات) در بازار خریداران بیشتری دارد ، چرا که این سیستم ها نیاز بیشتر مجموعه ها صنعتی و تجاری را تامین می کنند.

برای خرید ژنراتورهای صنعتی یا تجاری باید به چه نکاتی توجه نمود؟

اگر می خواهید اقدام به خرید و فروش دیزل ژنراتور صنعتی نمایید باید به عوامل مختلفی همچون ساعت دویدن، سازنده موتور ، شماره سریال موتور و دینام و… توجه نمایید.